Projekti grafičkog odsjeka

Terenska nastava: S vjetrom kroz tišinu 2009.

By siječanj 19, 2020 No Comments
SONY DSC

16.-18.4.2009., Nerezine, otok Lošinj

Voditeljice: izv.prof.Tanja Dabo (ALU), izv.prof.Letricija Linardić (APURI)

Projekt „S vjetrom kroz tišinu“ namijenjen je studentima Akademije likovnih umjetnosti iz Zagreba i Akademije primijenjenih umjetnosti iz Rijeke. Projekt se sastoji od grafičke radionice i izložbe u Nerezinama (na otoku Lošinju), te predstavlja nastavak radionica i izložbi koje su se već dosad kontinuirano odvijale posljednje 4 godine.
Radionica se realizira kroz višednevan intenzivni rad u oformljenom grafičkom ateljeu, primarno u tehnikama visokog i dubokog tiska, istražujući pritom nove likovne i tehnološke mogućnosti koje studenti do tada nisu istraživali u svom radu.
Osnovne motive za svoj rad na radionici studenti će, kao i do sad, pronalaziti upravo u interpretaciji naziva i teme projekta, “S vjetrom kroz tišinu”, pokušavajući kroz raznolik likovni govor i, u konačnici, i različite umjetničke medije – grafika, grafička (prostorna) instalacija, fotografija – izraziti svoj doživljaj zadane teme.
Sama tema projekta „S vjetrom kroz tišinu“ usmjerava i radionicu ka socijalnoj tematskoj orijentiranosti i odgovornosti. Naime, bitan segment ovog projekta je poticanje budućih mladih umjetnika na senzibiliziranje za raznolikosti u društvu. Budući da se projekt odvija u suradnji i u zajednici s osobama oštećena sluha i gluhima, jedan od imperativa radionice jest stvarati radove koji tematiziraju problem komunikacije, problem razumijevanja/nerazumijevanja u svakodnevnoj komunikaciji ali i u umjetnosti.
Dislokacija, intenzivan cjelodnevan i višednevan rad, tematsko i konceptualno promišljanje, senzibilizacija na potrebu za drugačijom komunikacijom i zajednički rad na projektu usmjeravaju studente na intenzivniju međusobnu komunikaciju i posvećenost radu kakva se u tom segmentu rada ne uspije postići tijekom cijele godine na nastavi. Studenti sami i postavljaju izložbu, vođeni vioskim profesionalnim standardima, te im je to često prilika da po prvi puta svoj rad prezentiraju na takav način – u galerijskom prostoru, s koncepcijskim postavom izložbe, i, na kraju, komunicirajući s publikom o vlastitim radovima.
Također, izložba kao javna prezentacija rada omogućava drugi i drugačiji pogled na vlastiti rad u javnom kontekstu, što je za svakog mladog umjetnika od velike važnosti.
Ovaj projekt doprinosi promociji Akademije likovnih umjetnosti kao instituciji koja je aktivni sudionik kulturne i umjetničke scene, ali i ukazuje na orijentaciju institucije ka raznolikim mogućnostima participiranja u kreiranju kulturne i socijalne osviještenosti kroz umjetničko djelovanje.